18 de febrer 2021

RACONS D'EXPERIMENTACIÓ

 AVUI HEM TINGUT RACONS LLIURES D'EXPERIMENTACIÓ I PODÍEM ANAR LIUREMENT PER AQUELLS QUE MÉS ENS AGRADÈSSIN. NOMÉS HI HAVIA UNA CONDICIÓ: COM A MÀXIM HI PODIA HAVER 4 PERSONES A CADA RACÓ. SI JA HI HAVIA 4 PERSONES HAVÍEM D'ESPERAR A QUE EL RACÓ ES BUIDÉS PER PODER ANAR-HI.

LES PROPOSTES HAN ESTAT LES SEGÜENTS:

- MINI MÓN DE FOQUES I ICEBERGS


AQUÍ HEM TREBALLAT:
  •  L'EQUILIBRI: A VEURE QUI ACONSEGUEIX QUE S'AGUANTIN LES FOQUES SENSE CAURE A L'AIGUA.
  • LA FLOTABILITAT: ELS "ICEBERGS" FLOTEN, PERÒ LES PEDRES, LES COPINYES I LES FOQUES NO.
  • LA RELACIÓ AMB EL PROJECTE ESTUDIAT: A LES FOQUES ELS AGRADA L'AIGUA, PERÒ TAMBÉ VIUEN ON HI HA NEU I ROQUES.
  • EL JOC SIMBÓLIC: IMMAGINAR QUÈ DIUEN LES FOQUES, POSAR-SE EN EL SEU LLOC.


- RESCATAR LES FOQUES I SEPARAR LES MONGETES EN FARINA


AQUÍ HEM TREBALLAT:

  • FER PINÇA: QUE ENS VA MOLT BÉ PER TENIR PRECISIÓ A L'HORA D'ESCRIURE.
  • CLASSIFICACIONS: LES FOQUES A UNA BANDA I LES MONGETES A L'ALTRA
  • QUANTITATS: MOLTES MONGETES, POCA FARINA
  • TEXTURES: LA FARINA ÉS SUAU, LES MONGETES FORTES I LLISES.

 

- SAL I COMPTA-GOTES DE COLORS


AMB AQUESTA PROPOSTA HEM TREBALLAT:
  • LA COLORACIÓ
  • LA QUNTITAT D'AIGUA QUE AGAFA EL COMPTA GOTES VA RELACIONADA AMB LA FORÇA QUE FEM PER APRETAR
  • LA SAL (QUE ERA LA QUE VAM USAR PER DESCONGELAR EL GEL EN UNA ALTRA EXPERIMENTACIÓ) ESTAVA FORTA I AMB BLOCS, PERÒ QUAN HI TIREM AIGUA ES SEPARA
  • COM ES DISSOL LA SAL
  • FEM HIPÒTESIS DE QUÈ PASSARÀ AMB L'AIGUA I SAL QUE ENS HA SOBRAT.

 




- TENYIM AIGUA AMB PAPER PINOTXO I FEM TRANSVASSAMENTS DE COLORS


QUÈ ÉS TREBALLA?
  • TRANSVASSAMENTS (PRECISIÓ A L'HORA DE PASSAR L'AIGUA D'UN LLOC A L'ALTRE) 
  • ELS COLORS PRIMARIS (GROC, VERMELL I BLAU) I LA CREACIÓ DE NOUS COLORS. 
  • SI BARREGEM MOLTS DE COLORS SURT NEGRE 
  •  TENYIR L'AIGUA AMB MATERIAL QUE JA TENIM: PAPER PINOTXO
  • QUANTS MÉS PAPERS HI POSEM, MÉS INTENS ÉS EL COLOR QUE ENS SURT. SI AFEGIM AIGUA AQUEST COLOR NO ÉS TAN INTENS.

 

 

 

 

- DUTXEM ALS ANIMALS DE LA CLASSE AMB AIGUA I SABÓ.


AMB AIXÒ HEM TREBALLAT:
  • SI POSEM MOLTS D'ANIMALS EL NIVELL D'AIGUA PUJA
  • EL JOC SIMBÒLIC: ANIMALS QUE ES DUTXEN, QUE SALTEN A UNA PISCINA, S'ENSABONA PRIMER EL CAP I DESPRÈS EL COS...
  • AMB L'ESPUMA PODEM FER BOMBOLLES DE SABÓ
  • ELS ANIMALS DESPRÈS DEL BANY QUEDEN NETS
  • QUAN MÉS REMENAM L'AIGUA I EL SABÓ FA MÉS ESPUMA

 



AMB TOTES AQUESTES EXPERIMENTACIONS A BANDA DE TREBALALR TOTS ELS ASPECTES ESMENTATS HEM TREBALLAT ALTRES COSES, COM ARA LA PACIÈNCIA, L'ESPERA, EL TREBALL EN EQUIP, EL FET DE COMPARTIR APRENENTATGES, LA CONSCIÈNCIA DE QUE ENS HEM MULLAT I ENS HEM DE CANVIAR, L'AUTONOMIA A L'HORA DE CANVIAR-NOS I EL MOMENT DE NETEJA I ORDRE UNA VEGADA ACABADES LES ACTIVITATS.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada